Rivi’s ervaring

Doel: afvallen

Ik wist dat ik wel gezond at en weinig snoepte, ging 2 x per week in de warmtecabine. Toch viel ik maar niet af… Wat baalde ik. Door het stoppen met roken was ik 10 kilo aangekomen!
Na een gesprek met Peter dacht ik: ik probeer het nog één keer en anders accepteer ik maar dat ik veel te zwaar ben (maar dat had ik toch niet gekund).

Vol goede moed ging ik aan de slag. ’s Morgens moest ik opeens wel heel veel eten. Dat had ik nog nooit gedaan. De eerste dagen was het moeilijk, daarna kreeg ik meteen honger zodra ik uit bed was.
Ik baalde in het begin dat ik bijna geen geraffineerde suikers meer mocht en was ook best wel duizelig aan het eind van de middag. Ik zette door en de drang naar suiker werd steeds minder. Ook ben ik op dat moment meteen gestopt met zoetstoffen: zoetjes, optimel drink en optimel kwark. In plaats daarvan kwark met een lepel rozijnen en dit vond ik ook meteen lekker.

Ik ging vanaf toen 3 x per week sporten: warmtecabine en daarna een uur fitness. Ik kreeg geweldige begeleiding van Kevin en Mitchell. Wat fijn dat er zulke mensen rondlopen.

Wat baalde ik dat ik de eerste week 0,2 kilo was aangekomen. Mijn lichaam was niet gewend om zoveel te eten. Als ik niet bezig was met Benfit was ik, denk ik, meteen afgehaakt. Maar daar is dit programma echt te duur voor. Ik zette door en langzaam boekte ik resultaat. Ik viel af, bouwde spiermassa op en mijn vetpercentage ging omlaag.

Ik ben nu, na 12 weken, 7,3 kilo afgevallen. Het gaat niet superhard, maar het werkt zeker!

Ik weet nu op welk moment van de dag ik koolhydraten, fruit en/ of zuivel moet eten. Het blijft soms moeilijk, maar dat is elke manier van lijnen. Eén ding is zeker: honger lijden hoeft zeker niet met het programma Benfit!

Ik zeg het niet snel, maar ik ben best een beetje trots op mezelf.

Lees ook het verhaal van Toos, hoe haar ervaringen was met BenFit.