Conny’s ervaring

Doel: afvallen

Het lukte me maar niet om mijn eetgedrag te veranderen. Dus heb ik de hulp van Peter ingeroepen en hem gevraagd of hij mijn 50+ buik weg kan krijgen. Ja zei Peter, BenFit en sporten. Ik ben direct gestart en kreeg de eerste week toegestuurd. In eerste instantie dacht ik oh veel eten en veel tussendoor en geen brood. Ik had liever gewoon 3 x maaltijden per dag en niets tussendoor, wat overigens in de praktijk niet opging. Maar ik wilde afvallen dus starten maar. Ik dacht een kilo of 5 moet wel voldoende zijn, echter Peter had het over zo’n 12 kilo!!!Verder afgesproken om 2 x in de week te sporten op de sportschool (buiten het paardrijden) en elke week wegen.

Mijn ervaringen met het Benfit dieet: koolhydraatarm en eiwitrijk.
Heel goed te doen. Ik neem nog wel 2 hele dunne spelt brood in de ochtend (meer het Duitse tegen Roggebrood aan) met roomboter (betere vetten) en pindakaas (heb ik mijn pinda’s binnen). Kwark vond ik flauw worden dus neem ik Optimel 0% vet magere griekse yoghurt met perzik of aardbeien. De recepten zijn uitmuntend, heerlijk en goed voor de lijn, mijn man zegt nog steeds: “maak weer eens zo’n dieet recept, wraps met o.a garnalen” of de gebakken dunne dubbelgeklapte snitzel met gewokte spinazie en mozzarella. Tussendoor heb ik dan zwarte bessen (goed voor de hersenen) en snoeptomaatjes.

Sporten: ik werk fulltime heb een paard, (grote) kinderen, kleinkind en dus vroeg ik me af wanneer ik zou moeten sporten en jawel gevonden bij Sjoerd Afslankstudio. Minimaal 2 x in de week en ik probeer 3 x in de week ’s ochtends om 7 uur te sporten. Goede start van de dag. Ik drink ook veel water.

Wegen: Elke week op de weegschaal, nu weet ik tenminste dat er tussen de organen vet zit (zie je niet direct maar de weegschaal geeft dat wel aan). Eerst moet dat vet weg en dan kom je pas op de plekken waar je het er af wilt hebben. De laatste stap is mijn 50+ buik de grootste uitdaging, dit gaat heel langzaam, maar de aanhouder wint.

Nu heb ik geen schema’s meer maar weet inmiddels wat ik niet moet eten, simpelweg zo min mogelijk brood, geen aardappelen, geen tot weinig suiker, geen tot weinig zout.
Ik neem daarbij wel een supplement met mineralen die ik bij Peter bestel.
Ik ben meer dan tevreden over het BenFit programma. Natuurlijk neem ik wel eens een frietje en een wijntje. Ik voel me superfit en heb nog meer energie. Mijn kleding zit lekker en staat veel beter. Het leuke is dat het mijn omgeving nu ineens opvalt dat ik afgevallen ben.

Je krijgt opmerkingen als niet meer afvallen hoor dat hoort niet bij je of je gezicht wordt zo smal. Maar dan zeg ik, ik ga niet meer eten om een dikker gezicht te krijgen. Je moet wel sterk zijn met deze opmerkingen. Maar ook opmerkingen die je sterker maakt zoals je ziet er goed uit, knap gedaan. En direct zegt men er achteraan “ik moet ook zeker 5 kilo afvallen”.

Kortom als je echt wilt afvallen, stel het niet uit en begin aan het BenFit programma, let op wel er bij gaan sporten!

Lees ook het verhaal van Diana, hoe haar ervaringen waren met BenFit.