Websiteontwerp

Eén van de belangrijkste dingen voor een bedrijf is een goed websiteontwerp. Een goed webontwerp kan het enige zijn dat u boven duwt of u onder uw concurrentie trekt. Een professioneel ontworpen website (of webpagina) kan van invloed zijn op het aantal bezoekers van uw site op uw site. Grafisch ontwerp is van belang omdat het kan weergeven hoe u en uw merk zakendoen en uiteindelijk hoe uw klanten en potentiële klanten over u zien en voelen. Dit is vooral belangrijk als het gaat om websites. Websites zijn in wezen de nieuwe winkelpuien en eerste aanspreekpunten voor een groeiend aantal bedrijven en merken.

Maak een slechte indruk en je verliest een potentiële conversie. Maak een goede, je wint een klant. Maak een goede indruk en u kunt mogelijk een klant voor het leven winnen en behouden.Het begint met een webontwerp met een prachtige gebruikersinterface. Dit betekent eenvoudig dat bezoekers snel en eenvoudig kunnen vinden wat ze zoeken. Specifiek, hoe u uw tekst en visuele inhoud presenteert, en de ervaring die uw gebruikers krijgen.

Laten we het hebben over wat u moet weten over een goed websiteontwerp!

Wat is "Goed Websiteontwerp" eigenlijk?

Als u professionele web ontwerpers vraagt ​​om te definiëren wat een goed webontwerp is, geven ze u allemaal verschillende antwoorden. De meest goed ontworpen dingen zijn gebaseerd op ontwerpprincipes die resulteren in nuttige, mooie producten die consumenten een diep niveau van tevredenheid en genot geven.

Hier is een lijst met principes die u moet overwegen bij het bijwerken van uw websiteontwerp.

De principes van goed websiteontwerp.

Webdesign kan het product zijn functie duidelijk laten uitdrukken door gebruik te maken van de intuïtie van de gebruiker. In het beste geval spreekt het voor zichzelf. Goed websiteontwerp maakt een product begrijpelijk. Heeft uw website een doel? Is dat doel snel duidelijk gemaakt voor de lezer wanneer deze op de startpagina van uw website terechtkomt? Of zijn ze verward over wat het punt van de pagina is?

Wanneer u uw website ontwerpt en ontwikkelt, plaats dan uw marketingboodschap op de voorgrond. Gebruik niet meer dan vijf woorden om een ​​duidelijk probleem te communiceren dat u voor uw klant oplost of het gewenste resultaat dat uw klant van uw product of dienst krijgt.

  1. Een goed websiteontwerp communiceert een marketingboodschap in 5 woorden of minder
  2. Een goed webontwerp maakt een product nuttig
  3. Een goed websiteontwerp benadrukt het nut van een product en negeert alles wat daaraan zou kunnen inboeten.

Maakt uw website het voor de lezer duidelijk wat de waarde is die ze kunnen halen uit uw producten en diensten? Zijn de voordelen van wat u te bieden heeft duidelijk? Of is het gewoon een lijst met producten of services, met een lijst met functies en specificaties en  een prijskaartje, zonder beschrijving van hoe uw potentiële klanten hiervan kunnen profiteren?

Goed websiteontwerp is esthetisch.

De esthetische kwaliteit van een product is essentieel voor het nut ervan, omdat producten elke dag worden gebruikt en een effect hebben op mensen en hun welzijn. Alleen goed uitgevoerde objecten kunnen mooi zijn.

Is het de lezer duidelijk gemaakt hoe door de verschillende secties van uw site moet worden gegaan? Is uw website ontworpen om het lezen van de inhoud en het absorberen van informatie gemakkelijker en aangenamer te maken? Is het vrij van onnodige visuele rommel en advertenties die afbreuk kunnen doen aan het hoofddoel van uw site en potentiële klanten kunnen irriteren? Maakt uw site oordeelkundig gebruik van afbeeldingen en andere media, indien van toepassing, en niet alleen omdat u dat kunt? Bepaalt uw lettertype en typografische vormgeving de professionaliteit die u wilt dat uw merk projecteert?

Eerste dingen eerst.

Laten we het hebben over uw startpagina. Dit is het eerste dat mensen die naar uw website gaan zien nadat ze het adres van uw website typen. Het is waarschijnlijk ook de allereerste pagina waarop ze terechtkomen nadat ze op een koppeling hebben geklikt vanaf het resultaat van een zoekpagina die naar uw website leidt.

Het is dus logisch om ervoor te zorgen dat wanneer een lezer op uw website terechtkomt, u zijn of haar aandacht vasthoudt en ze daar zo lang mogelijk bewaart door hen waarde te bieden voor de tijd die zij daar doorbrengen. U doet dit door inhoud te bieden die relevant is voor hun interesses en die op een logische en gemakkelijk leesbare manier is georganiseerd.

Small Business Trends heeft een website gemaakt met een duidelijke en eenvoudige navigatie en ontwerp ontwikkeld met zoekmachine-optimalisatie en tijdgebonden eigenaren van kleine bedrijven in gedachten. Elk onderwerp van een klein bedrijf is gemakkelijk te vinden op de navigatiebalk.

Dat gezegd hebbende, laten we beginnen aan de basis van websiteontwerp, zullen we?

De vijf fundamentele dingen die uw website moet doen, schrijft dat een goede bestemmingspagina of startpagina deze vijf basiselementen zou moeten hebben:

  1. Een merkelement, d.w.z. het logo
  2. Een beschrijvend element, d.w.z. een titel en een beschrijving
  3. Een oproep tot actie, d.w.z. een knop
  4. Een visualisatie, dat wil zeggen een screenshot, video of sfeerbeeld
  5. Een navigatie-element, dat wil zeggen een menu

Uw merkelement.

Dit betekent uw logo of logo. Weet je nog toen we het hadden over hoe je je bedrijf kunt brandmerken? Uw merk in dit geval, zoals weergegeven door uw logo, is een belangrijk onderdeel van de startpagina en moet er prominent op staan.

In de meeste gevallen wilt u dit op de linker bovenkant of de bovenkant van uw webontwerp hebben om als eerste toegangspunt voor uw lezers te dienen als visueel toegangspunt? Ogen worden aangetrokken tot het laden van pagina's wanneer uw website voor het eerst in hun browser wordt geladen.

Een goede beschrijving.

Dit betekent een titel die uw merk en bedrijf vertegenwoordigt, samen met twee tot drie beschrijvende zinnen om dit te ondersteunen. Uw titel moet beschrijven wat uw bedrijf doet of wat het de potentiële klant te bieden heeft, en de ondersteunende zinnen moeten de titel uitbreiden, waarbij idealiter opnieuw de voordelen van uw producten of diensten worden benadrukt.

Idealiter zou dit bovenaan de startpagina moeten worden geplaatst, misschien in lijn met uw branding element (als uw logo links bovenaan wordt geplaatst) of eronder (bijvoorbeeld als uw logo bovenaan wordt geplaatst).

Een goede Call-To-Action.

Wat is het enige dat u wilt dat iemand op de startpagina van uw website doet? Denk daarover na het lezen van de beschrijving aan het begin en na een goed idee te hebben gegeven van waar je het over hebt, moet je de gebruiker een manier geven om de voordelen te krijgen die je aanbiedt. Dit wordt een Call-To-Action genoemd.

Als u bijvoorbeeld wilt dat lezers contact met u opnemen, kunt u een link opgeven met de tekst:

Neem nu contact met ons op door hier te klikken!

Als je wilt dat ze een gratis eBook of bestand downloaden, kun je zeggen:

Mis het niet, download een speciaal eBook over de beste restaurants in Roosendaal Het is gratis!

Als je wilt dat ze zich abonneren op een nieuwsbrief door een kort formulier in te vullen, kun je zeggen:

Ja! Ik wil exclusieve tips en trucs voor gezondheid en voeding krijgen door je te abonneren op je gratis nieuwsbrief!?

Dit zijn slechts enkele voorbeelden die u kunt gebruiken. Voor meer informatie over het schrijven van goede koppen, een goede kopie schrijven en overtuigende Call-To-Actions schrijven door onze gids voor copywriting voor eigenaren van kleine bedrijven te lezen, als u dat nog niet hebt gedaan.

Een opvallend visueel element.

Een kwaliteitsimago of -foto ter aanvulling op uw merk en beschrijving kan een krachtig visueel hulpmiddel zijn als het op de juiste manier wordt gebruikt. Wat zijn enkele factoren om te overwegen bij het selecteren van wat te plaatsen? Deze kunnen zijn:

  1. Een afbeelding die uw belangrijkste product of service vertegenwoordigt
  2. Een foto die het emotionele effect weergeeft van wat u te bieden heeft (bijvoorbeeld lachende mensen die een specifieke activiteit uitvoeren, enz.)
  3. Een foto of afbeelding van de prominente persoonlijkheden van uw team

Welke u ook besluit te implementeren, zorg ervoor dat de afbeelding die u selecteert een bestand van hoge kwaliteit is met een hoge resolutie. Verstandige en duidelijke websites navigatie De drie belangrijkste dingen over een intuïtief navigatiesysteem is dat ze je vertellen waar je bent en ze laten je zien waar je nog meer kunt gaan. "Gebruikers Ervaring”

De eenvoudigste manier om ervoor te zorgen dat uw lezers gemakkelijk door uw website gaan, is door een navigatiemenu te plaatsen met links naar de hoofdgedeelten van uw site, dicht bij de bovenkant van de pagina, net onder de branding (als deze bovenaan is geplaatst). U wilt de gebruiker duidelijk maken dat de koppelingen uniek zijn en in feite klik baar. Zorg ervoor dat deze links visueel verschillen van de reguliere tekstinhoud voor de rest van de site.

Extra content.

We hebben het dus gehad over de startpagina, het eerste dat gebruikers zien wanneer ze uw website openen. Laten we het nu hebben over enkele van de essentiële ondersteunende pagina's en secties die u mogelijk in uw websiteontwerp wilt opnemen.

Een ding om op te merken is dat er altijd de mogelijkheid is om de onderstaande informatie op te nemen in de startpagina. De website met één pagina is een trend die pas sinds kort aan kracht wint, maar het is belangrijk om te overwegen hoeveel informatie voor de lezer essentieel is om te absorberen. Als je die informatie kunt verdichten in een paar hapklare brokken of beknopte zinnen, kun je dat zeker doen en alles op één pagina zetten. Maar waar meer gedetailleerde informatie nuttig is, moet u voorkomen dat u alles op één pagina zet voor de doeleinden van de organisatie.

Dat gezegd hebbende, hier zijn enkele van de secties die u in uw website wilt hebben.

Een pagina over.

Schrijf een paar alinea's die een snel overzicht geven van wie je bent en wat je de bezoeker te bieden hebt. Neem zo nodig een stukje geschiedenis op. Het is ook een goed idee om een ​​snelle foto en profiel van jezelf onder deze paragrafen op te nemen, evenals profielen voor andere leden van je team, als die er zijn. Zorg ervoor dat u links naar de onderstaande pagina's opneemt.

Een getuigenis/ Wat mensen zeggen Pagina.

Een van de beste manieren om uw bedrijf, uw producten en diensten op de markt te brengen is om uw tevreden klanten het voor u te laten doen. Vraag uw klanten om referenties of feedback en laat op deze pagina prominente positieve ervaringen en citaten zien. Zorg ervoor dat u een link naar uw gedeelte over, contact en aanbiedingen aan de onderkant van de pagina opneemt, en waar nodig een Call-To-Action.

Een contactpagina.

Vergeet nooit om uw gebruikers een manier te geven om contact met u op te nemen! Idealiter wilt u een contactformulier hebben dat een gebruiker snel kan invullen en verzenden voor feedback. U kunt ook links naar alle sociale media-accounts plaatsen. Afhankelijk van waar uw bedrijf zich bevindt, kunt u wettelijk verplicht zijn om een ​​geldig bedrijfsadres en contactnummer op te geven (hoewel het altijd een goed idee is om deze op te nemen, ongeacht de wettelijke vereisten).

Uw catalogus met aanbiedingen.

Indien van toepassing en afhankelijk van de aard van uw bedrijf, wilt u uw aangeboden producten of diensten op een aparte sectie of pagina van uw website plaatsen. Als u een groot aantal aanbiedingen heeft, kunt u overwegen om zoekfunctionaliteit en subsecties of categorieën toe te voegen die uw gebruikers gemakkelijker kunnen helpen bij het bladeren.

Een blog.

Een blog is een geweldige manier om uw merk te promoten en uw klanten up-to-date te houden over uw bedrijf en uw aanbod. U kunt het gebruiken om inhoud te maken die relevant is voor uw branche en die nuttig is voor uw klanten, u kunt deze ook gebruiken om discussies te starten en u kunt deze ook gebruiken om waardevolle feedback te krijgen. Goed gedaan, het publiceren van reguliere, goed geschreven en nuttige blogposts kan wonderen doen om de mensen aan te trekken die er het meest toe doen (en dus uw bedrijf).

Alles samenbrengen.

Nu we enkele van de meest essentiële elementen hebben bekeken die u moet overwegen als het gaat om het ontwerpen van websites, heeft u een patroon opgemerkt? In wezen gaat een goed websiteontwerp over wat goed is voor en goed is voor uw klant.

Goed webdesign betekent nadenken over de beste manieren om uw klanten de leukste ervaringen te bieden en hen de waarde en de voordelen te geven die uw producten en diensten bieden. Hoe gemakkelijker en leuker u interactie met uw bedrijf maakt, des te meer geneigd zij zijn om rond te blijven en te zien wat u hebt.

Wat goed is voor uw klant is uiteindelijk wat goed voor u is!

Bron: diymarketers