Krachttraining voor 50+

Deze les wordt geheel verzorgt door DSTraining.

We worden allemaal ouder en wijzer, maar helaas betekent ouder worden ook dat je langzaam kracht verliest. Bij het ouder worden krijgen we er allemaal mee te maken. Het betekent dat je lichaam grofweg vanaf het dertigste levensjaar langzaam aan spiermassa en spierkracht verliest, ook wel sarcopenie genoemd. Dit effect wordt na het 50ste levensjaar nog groter, krachtverlies in handen en armen, krachtverlies in benen etc. Dit gaat zo geleidelijk dat je het in eerste instantie niet eens merkt en dat maakt het ook verraderlijk. Want zonder dat je het door hebt kom je in een vicieuze cirkel waarbij bewegen steeds moeilijker gaat. Als je hier niets aan doet kan het krachtverlies uiteindelijk betekenen dat je bijvoorbeeld niet meer zelfstandig kunt opstaan uit een stoel of bed. Dit wil toch niemand?

Gelukkig kun je er zelf iets tegen doen. Sarcopenie en krachtverlies blijken namelijk goed te remmen door krachttraining onder goede begeleiding. Daarom biedt DSTraining een small group training aan voor senioren. Tijdens deze trainingen wissel je buiten sporten af met binnen trainen aan de krachtapparatuur. Activiteiten die voorbij kunnen komen zijn wandelen, steppen, fietsen en bijvoorbeeld XCO outdoor. De trainer van DSTraining zorgt ervoor dat u de oefeningen op een juiste manier uitvoert en iedere les legt hij de nadruk op een andere basisoefening waardoor u zeker weet dat uiteindelijk alle belangrijke lichaamsgebieden aangesproken worden.

DSTraining heeft in de afgelopen 10 jaar al behoorlijk wat mensen mogen begeleiden naar een gezondere levensstijl. Hieronder leest u de verhalen van:

 Wil u meteen een proefles plannen? Klik op de button hieronder.

 

 aanmelden gratis proefles

Krachttraining voor senioren

Naast de spierkracht neemt op latere leeftijd ook de spiercoördinatie af. Hierdoor kun je een spier minder snel activeren wanneer dit nodig is, waardoor de kans op bijvoorbeeld een valpartij toeneemt in vergelijking met jongere mensen. Jongere mensen zijn beter in staat om adequaat kracht over te brengen op spieren en hierdoor kunnen ze zich sneller aanpassen op onverwachte gebeurtenissen. Regelmatig de spieren activeren op verschillende manieren zorgt ervoor dat deze beter en sneller reageren waar nodig. 

Daarnaast zorgt krachttraining voor een verhoogd calorieverbruik, een dalende bloeddruk en een afname in het vetpercentage. Hierdoor heeft het een positieve invloed op de ruststofwisseling wat in vergelijking met cardiotraining een groter effect kan hebben op het verliezen van vet. Krachttraining verbetert ook de vasculaire conditie waardoor de bloedcirculatie toeneemt.

Meer weten over de mogelijkheden? Stuur dan een email naar info@dstraining.nl of meld je aan voor een gratis proefles via de button hieronder. 

aanmelden gratis proefles